Checklist-Bedrijven Afdrukken

H.A&A Checklist voor uw bedrijf.

Hebt u uw automatisering op orde ?

Inhoudsopgave:

H.A&A Checklist voor uw bedrijf. 1

Algemeen: 1

Inhoudsopgave: 1

Vragen op categorie: 2

Algemene vragen t.a.v. systemen: 2

Werkstations en PC’s: 2

Centrale server. 3

CAD en andere bouwgerelateerde sofware: 3

Algemeen:

Hoogers Advies & Automatisering bedient voornamelijk bedrijven die bouwgericht zijn.

De mix van bouwkundige kennis en ICT maakt ons speciaal.
Wij implementeren en onderhouden niet alleen maar denken actief met u mee.

Op die wijze is het resultaat optimaal.

Wij helpen u graag met alle aspecten t.a.v. ICT in uw bedrijf.

Dag- en nacht en in het weekeinde (behalve op zondag) als dat nodig is.

Het doel van dit document is om na te gaan of een afspraak zinvol is.

Hebt u een ander type bedrijf of particulier?

Lees dan of er onderwerpen zijn die interessant zijn eens samen door te nemen.

Afhankelijk van de grootte en afhankelijkheid van ICT zullen meer of minder vragen relevant zijn.
Hoe groot of klein uw bedrijf ook is. Voorkomen is beter dan genezen.

Problemen komen altijd als de werkdruk hoog is.

Zeker als u de automatisering niet op orde hebt.

Wij kunnen tegen een redelijk tarief u veel geld en ellende besparen.

Als u vragen hebt of een afspraak wilt kunt u altijd even bellen of mailen.

 

Evert Hoogers.

06-28436445                                                                    

 

 

 

 

Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

http://www.hoogers.org

http://www.hoogers-automatisering.nl

Vragen op categorie:

Voor alle vragen die wij hier stellen geldt dat wij dit voor u kunnen doen of u in kunnen adviseren.

Maar gewoon een keer sparren om te zien of uw oplossing nog voldoet kan natuurlijk ook.

Algemene vragen t.a.v. systemen:

Bij wie schaft u apparatuur aan ?

Wie helpt u als u een storing hebt ?

Is Online support mogelijk ?

Is support buiten kantooruren mogelijk ?

Is support in de nacht mogelijk ?

Is support buiten kantoor uren tegen dagtarief als dat incidenteel is ? .

Worden uw systemen wekelijks gecontroleerd op fouten ? (logs)

Worden er wekelijks acties uitgevoerd om problemen te voorkomen ?

Wordt support pas ingeroepen als er problemen zijn ?

Is er actief advies over aanvallen van buiten ?

En worden ze opgemerkt?

Is er regelmatig onderhoud aan de PC’s om problemen te voorkomen?

Kunt u op meerdere werkplekken bij uw data en mail lezen en bewerken?

Hebt u een goede virus scanner die mail en internet verkeer controleert?

Hebt u een probleem als uw PC wordt gestolen ?

Is een vervangend systeem binnen een in redelijke termijn ingericht en inzetbaar ?

Is er één partij die uw systeem inricht en onderhoud incl. uw belangrijkste applicatie ?

Is er een automatisch backup mechanisme die hoe druk u ook bent de backup verzorgt ?

Hebt u een centrale data opslag en is vertrouwelijke data afgeschermd?

Als u meerdere vestigingen hebt, werkt u dan optimaal samen ?

Kan een stageloper of beginnende werknemer alle data benaderen ?

Is mail centraal beschikbaar ?

Is mail van collega’s over te nemen bij ziekte ?

Zijn systemen voorzien van wachtwoorden en bijbehorende rechten ?

Werkt u met Windows Server of de Small Business versie ervan ?

Kunt u van buiten het kantoor bij uw data en mail ?

Is die verbinding dan voldoende beveiligd tegen misbruik ?

Wie herkent overbodige en tijdelijke bestanden in uw data en backups ?

Worden apparaten periodiek binnen ontdaan van stof ? (brandgevaar!)

Tele-/thuis werken een optie ?

Kan het efficienter, goedkoper, veiliger ?

Kunnen wij iets voor u doen, overnemen of helpen ?

Werkstations en PC’s:

PC, laptop en Werkstation worden hierna samen “PC” genoemd.

Hebt u uw data lokaal op de PC staan ?

Hebt u een probleem als de PC uitvalt en niet meteen de volgende dag weer klaar is

Is er een backup van een werkstation zodat u de volgende dag weer verder kunt ?

Wie doet de analyse als uw belangrijkste applicatie niet meer snel genoeg is ?

Kunnen wij iets voor u doen, overnemen of helpen ?

Centrale server.

Hebt u een probleem als uw server één dag of meer uit de running is ?

Is data van gisteren meteen beschikbaar als de server uitvalt ?

Is uw server echt de spil in uw bedrijf?

Komt de server optimaal tot zijn recht ? (investering)

Kunnen wij iets voor u doen, overnemen of helpen ?

CAD en andere bouwgerelateerde sofware:

(Voor architecten, constructeurs, bouwbedrijven, toeleveranciers)

Met welke software ontwerpt u en werkt u het gebouw uit ?

Welke versie ?

Ontwerpt u in 2D ?

Ontwerpt u in een 3D model ?

Doet u met uw ontwerp software iets met calculatie ?

Doet u met uw ontwerp software iets met een planning?

Moet u op meerdere plaatsen wijzigen als er iets veranderd ?

Heeft de klant spoedig het resultaat van een wijziging beschikbaar ?

Gebruikt u uw software voor controle om bouwfouten te voorkomen ?

Wie adviseert u over de technische mogelijkheden en updates ?

Wie organiseert uw cursussen zodat u alleen leert wat relevant is ?

Is uw software in staat naadloos samen te werken met software van bouwpartners ?

BIM is optimaal samenwerken. Doet u dit al in 3D ?

Is de communicatie architect en constructeur optimaal ?

Is visualiseren en diverse aanzichten studies lastig ?

Hebt u naast uw belangrijkste ontwerpsoftware ook nog AutoCAD ?

Met welke software ontwerpt u uw gebouwen ?

Met welke software berekent u het gebouw ?

Met welke sofware berekend u inhoud, oppervlakte, inhoud, energie gebruik ed ?

Zou het werk efficiënter worden als bovenstaande in één model staat ?

Zou het werk efficiënter worden als bouwpartners samen werken in één model ?

Kunt u een klant een doorloop door het gebouw laten zien ?

Ontwerpt u met dezelfde software als uw bouwpartners ?

Wat kan efficiënter, veiliger, goedkoper ?

Ziet u mogelijkheden met minder personeel meer werk te verrichten ?

Kunt u ergens bezuinigen zonder problemen ?

Kunnen wij iets voor u doen, overnemen of helpen ?